S’acaba la segona campanya de monitorització en centres educatius

El grup de recerca GRIC finalitza la campanya de monitorització d’estiu i es prepara per la campanya de monitorització d’hivern.

Garantir la qualitat de l’aire interior en espais tancats contribueix a prevenir la transmissió de malalties infeccioses. Ara bé, una ventilació excessiva comporta un augment del consum d’energia en climatització que podria considerar-se innecessari. Per aquest motiu, el projecte IAQ4EDU busca optimitzar les estratègies de ventilació en centres educatius. Aquest setembre ha finalitzat la segona etapa de monitorització.

La campanya experimental d’estiu s’ha efectuat durant els mesos de juny i setembre i, en total, s’han monitoritzat 32 aules. Els centres que participen en el projecte es troben repartits al llarg del territori català per tal de cobrir les principals zones climàtiques: Barcelona (Escola Joaquim Ruyra, Escola Joan Coret, Escola Soler de Vilardell, Institut Escola Frederic Mistral, Institut Escola Turó d’en Caritg i Institut Can Record), Tarragona (Escola Montoliu, Escola Marinada, Institut Cambrils i Institut Roseta Mauri), Lleida (Escola Pompeu Fabra, Escola Francesco Tonucci, Institut Joan Solà i Institut Joan Oró) i Girona (Escola Alfons I i Institut Pere Borrell).

La pròxima, i última, campanya de monitorització es durà a terme els mesos de desembre i gener amb l’objectiu d’obtenir informació del confort tèrmic i qualitat de l’aire interior en els mesos més freds. Un cop finalitzada aquesta etapa, s’analitzarà el conjunt de dades obtingudes per tal de proposar, entre d’altres, una guia operativa que ajudi als usuaris de la comunitat educativa a adoptar estratègies de ventilació natural òptimes que garanteixin una bona qualitat de l’aire, maximitzin el confort tèrmic i promoguin l’estalvi energètic.

Per més informació visita'ns en les nostres xarxes socials:

LinkedIn del projecte     Twitter del GRIC       ResearchGate