La campanya de mesurament del projecte IAQ4EDU ha finalitzat íntegrament

El projecte IAQ4EDU finalitza la campanya de mesuraments sobre qualitat de l'aire interior i confort tèrmic en 20 escoles de Catalunya.

El projecte IAQ4EDU, liderat per la professora Marta Gangolells i el professor Pablo Pujadas del grup de recerca GRIC (Grup de Recerca i Innovació de la Construcció), ha finalitzat la campanya de mesurament en centres educatius amb la participació dels estudiants de doctorat Juan Tugores i Sen Miao.

La campanya de mesuraments ha recollit dades representatives referents a la qualitat de l'aire interior i el confort tèrmic en edificis educatius de Catalunya. En total, es van mesurar in situ 20 centres educatius en (i) l'àrea metropolitana de Barcelona, (ii) la plana de Lleida, (iii) la zona costanera de Tarragona, i (iv) la regió muntanyenca dels Pirineus i el Montseny, abastant les quatre tipologies climàtiques principals de Catalunya. La campanya de mesurament es va iniciar el març de 2022 i va finalitzar el gener de 2023, cobrint 3 tipus d'estacions representatives: primavera (estació temperada), estiu (estació càlida) i hivern (estació freda)

.La següent fase consisteix a utilitzar les dades recopilades per a crear una guia de ventilació basada en el compromís entre la qualitat de l'aire interior i el confort tèrmic que minimitzi el consum d'energia i els costos globals del centre educatiu. També es desenvoluparà un marc d'anàlisi de decisions multicriteri (ADMC) per donar suport a les decisions d'inversió per la instal·lació, millora i/o manteniment de sistemes de ventilació en instal·lacions educatives. S'espera que els resultats de la recerca del projecte es facin públics el setembre de 2024.