El projecte IAQ4EDU ha desenvolupat un innovador model predictiu que millora l'eficiència energètica i el confort en escoles

09/07/2024

El model s’ha publicat a la revista Energy Reports

El projecte IAQ4EDU ha desenvolupat un sistema de Control Predictiu de Models (MPC) dissenyat per optimitzar la qualitat de l'aire interior i el consum d'energia en edificis del sector serveis, com les escoles. Els resultats s'han publicat a la revista JCR "Energy Reports" amb el títol "Model Predictive Control for Managing Indoor Air Quality Levels in Buildings." Aquest article ha estat realitzat pel Dr. Joan Tarragona amb el suport de la catedràtica Marta Gangolells i el catedràtic Miquel Casals.

L'article introdueix un MPC que integra de manera única la producció d'electricitat solar, els preus variables de l'electricitat de la xarxa, els nivells d'ocupació i els perfils meteorològics. Aquest enfocament integral pretén equilibrar el confort dels ocupants amb un consum d'energia mínim i costos operatius reduïts. Els resultats clau de la recerca han demostrat que el sistema MPC pot aconseguir estalvis econòmics de fins al 15% en comparació amb els sistemes de control binari tradicionals, especialment quan es mantenen les concentracions de CO₂ interiors per sota de 750 ppm. A més, s'ha demostrat que l'horitzó de predicció ideal per a les operacions de ventilació és de 12 hores, aconseguint la màxima eficiència i reducció de costos.

Simulació amb un perfil d’ocupació heterogeni i un límit de concentració de CO2 de 1200 ppm.

Més detalls sobre aquest estudi es poden trobar a la versió en línia de l'article: