El projecte IAQ4EDU ha desenvolupat un model de confort tèrmic per a estudiants de primària i secundària a Catalunya

16/05/2024

L'article ha estat publicat a la revista Building and Environment

El projecte IAQ4EDU ha millorat els models de confort tèrmic existents i ha desenvolupat el model de confort tèrmic per a estudiants de primària i secundària a Catalunya. Els resultats de la investigació s’han publicat a la revista "Building and Environment" de JCR-Q1 (factor d'impacte: 7,4) al maig de 2024, sota el títol " Improving the thermal comfort model for students in naturally ventilated schools: Insights from a holistic study in the Mediterranean climate". Aquest article ha estat realitzat per l'estudiant de doctorat Sen Miao sota la supervisió de la Dra. Marta Gangolells, investigadora principal del projecte IAQ4EDU, i la Dra. Blanca Tejedor, investigadora del projecte.

Les sensacions tèrmiques dels estudiants de primària i secundària són significativament diferents de les dels adults, i l'adaptabilitat tèrmica dels estudiants depèn del clima. S'ha trobat que els models de confort tèrmic definits en els estàndards i regulacions són poc efectius per als estudiants de primària i secundària arreu del món. Gràcies als resultats de la investigació del projecte IAQ4EDU, s’han proposat estratègies específiques per millorar els models de confort tèrmic existents i s’ha desenvolupat un model de confort tèrmic per a estudiants de primària i secundària a Catalunya. En comparació amb el model definit pels estàndards existents, la precisió d'aquest model es duplica, de manera que permet aconseguir prediccions amb molta precisió pel que fa al confort tèrmic dels estudiants en diferents zones climàtiques, nivells d'educació i gènere. La metodologia i el model proposats són de gran importància per millorar l'ambient interior i les pràctiques de gestió energètica a les escoles.

Prediccions dels models millorats desenvolupats amb MLR

Els detalls del model es poden trobar a la versió en línia de l'article: