El projecte IAQ4EDU acaba la primera campanya de monitorització als centres educatius

El grup de recerca GRIC acaba la campanya de monitorització de primavera i comença la campanya de monitorització d’estiu.

Amb l’objectiu d’optimitzar les estratègies de ventilació en els centres educatius, tenint en compte la qualitat de l’aire interior, el benestar tèrmic, el consum d’energia i els costos globals, el projecte IAQ4EDU monitoritza les condicions ambientals interiors i exteriors de les aules dels centres educatius de Catalunya.

La primera campanya de monitorització s’ha dut a terme aquesta primavera, durant els mesos de març, abril i maig. S’han monitoritzat 32 aules de 16 centres educatius catalans, representatius de quatre zones climàtiques (àrea metropolitana de Barcelona, zona de la plana, zona de costa benigna i zona de muntanya). En cada zona climàtica, s’han visitat dues escoles i dos instituts i s’han escollit les aules de P4, 4t de primària, 1r d’ESO i 4t d’ESO. La campanya experimental inclou tan edificis amb ventilació natural com edificis amb ventilació mecànica.

La campanya de monitorització d’estiu, que ha començat durant el mes de juny, està previst que s’allargui fins el mes de setembre.