Benvinguts a IAQ4EDU!

El grup de recerca GRIC us dona la benvinguda al seu nou projecte IAQ4EDU.

IAQ4EDU és un projecte que neix al setembre del 2021 amb l’objectiu d’optimitzar les estratègies de ventilació en els centres educatius tenint en compte la qualitat de l’aire interior, el benestar tèrmic, el consum d’energia i els costos globals.

El seu desenvolupament es justifica arran dels estudis recents que mostren com una correcta ventilació permet reduir la incidència d’infeccions respiratòries. Per això mateix, en ple context de pandèmia i amb el retorn de la presencialitat a les aules, s’evidencia que cobri importància el fet de ventilar adequadament. Tanmateix, en la majoria d’escoles hi predomina la ventilació natural on la qualitat de l’aire recau en la percepció de la comunitat educativa i, per tant, es veu subjecte a que es donin situacions de manca de qualitat de l’aire o bé d’un consum elevat d’energia per un excés de ventilació.

Així doncs, IAQ4EDU es compromet amb la missió de traçar estratègies de ventilació òptimes que garanteixin el correcte desenvolupament de les activitats escolars juntament amb una qualitat d’aire interior i un confort tèrmic adequats, augmentant el benestar i la salut dels ocupants, a més de la seva productivitat i rendiment.

Per més informació visita'ns en les nostres xarxes socials:

LinkedIn del projecte     Twitter del GRIC       ResearchGate